What's new » Club van 100 & 50

Club van 100 & 50

 Welkom bij mijn club van 100 & 50! Hier bied ik bedrijven en particulieren de kans om mij te helpen bij de moeilijk uitdaging om mijn Renault 5 door te ontwikkelen tot ware race auto die mee kan komen met de BMW's die vooraan in het veld rijden. Het is aan mij om de auto sneller te maken en te trainen zodat ik dit nieuw verkregen vermogen op de baan kan houden en niet in de vangrail, maar ik heb de middelen nodig om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb hulp nodig van mijn bestaande sponsoren die me nu al af en toe financieel bijspringen en me de technische kennis verschaffen om dit ambitieuze doel te behalen. Maar nu kun jij ook helpen!

Ik zal de hele winter hard werken aan de nieuwe motor voor het 5je. Ook zal ik hem nog lichter en stugger maken door zoveel mogelijk kit naden weg te werken en vervangen door puntlasjes. Ik zal een manier vinden om de wegligging te verbeteren waardoor ik harder de bochten kan nemen. Een manier om dat te doen is sleufgaten in de veerpoten te maken zodat het wiel schuin gaat staan. Je creeert meer camber zoals dat heet. De achterkant wordt ook verlaagd zodat ik beter de temperatuur in de banden kan rijden en deze dus maximaal grip hebben. Om dit alles op de weg te kunnen houden zal ik hard moeten trainen om mijn eigen conditie op te krikken en lichamelijk sterker te worden. Dit alles zou genoeg moeten zijn om in de top 10 terecht te komen.

Maar om een podium plek te behalen is meer nodig. Om de nieuwe motor echt tot zijn recht te laten komen is een T25 turbo nodig die ervoor zorgt dat de motor genoeg adem binnen krijgt. Het is een turbo die aan de uitlaatzijde even groot is als de bestaande, dus je turbogat wordt niet vergroot, maar aan de inlaatzijde groter is, dus meer turbodruk kan leveren. Met deze nieuwe motor en turbo wordt het 5je een echt race monster! Om dat de bocht door te krijgen zal de wegligging vele malen verbeterd moeten worden. Het beste is om stuggere sport veren en dempers eronder te zetten. Daardoor wordt hij nog stugger en verder verlaagd zodat het zwaartepunt lager komt te liggen en hij minder over zal hellen als je met een rotvaart door de bocht komt. Ik zal alle mogelijkheden aan moeten grijpen om te trainen zodat ik mijn racemonster netjes de bochten door kan krijgen, want wachten met remmen tot het laatste moment als je met een snelheid van 200 km/hr op een scherpe bocht aan komt is best spannend!  

Heb ik mijn enthousiasme op jou over kunnen brengen en wil je samen met mij de uitdaging aangaan, dan bied ik het volgende aan:

Met een bedrag van 100,- koop je een sticker op de auto en een vermelding op deze site.

Met een bedrag van 50,- koop je een vermelding op de site

Neem contact met mij op door via de tab reacties een e-mail te sturen. Mocht je zelf een voorkeur hebben voor de specifieke plek van je naam of de naam van het bedrijf op de auto dan hoor ik dat graag. Je kan ook een nick name doorgeven als je wel wil helpen, maar liever anoniem wil blijven.

Alvast bedankt!!